Miejsce spotkań na wernisażu w sieci.

SPOT W. daje możliwość spotkań z artystą w sieci podczas otwarcia wystawy jego prac. Pozwala artyście opowiedzieć swobodnie o sobie i swojej twórczości odbiorcom internetowym.

Pomysł organizaowania wernisaży oraz spotkań z artystami w sieci zrodził się w kwietniu 2020 roku podczas „zamknięcia”. Ogłoszono wtedy konkurs na stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowgo „Kultura w Sieci”. Pomyślałam, że skoro nie możemy wychodzić z domu to mogę jedynie organizować wystawy właśnie w Internecie…

Początkowo miały to być wydarzenia wyłącznie w sieci bez udziału publiczności. Teraz mamy już tą możliwość aby się spotkać w przestrzeni publicznej na wernisażu i wystawie. Jednak dla tych, którzy nadal wolą pozostać w domu i nie mieszać się z tłumem to świetna alternatywa aby nie przegapić interesujących wydarzeń.

Teraz kiedy możemy pójść do galerii i klubów SPOT W. staje się medium wspomagającym, urozmaicającym wystawy dający możliwość każdemu artyście dotarcia do szerszej publiczności.

Kto stoi za projektem SPOT W.?

Na Założycielką SPOT W. jest Anna Irena Brzezińska, która jakiś czas temu postanowiła zamienić stanowisko członka zarządu dużej firmy na… działalność na rynku sztuki. W swojej pracy łączy doświadczenie związane z zarządzaniem firmą ze swoją wielką pasją. Wybrała profesję marszanda i nie przestaje się rozwijać. 

Właśnie rozpoczęła podyplomowe studia „Rynek sztuki i antyków” organizowane przez Stowarzyszenie Marszandów i Antykwariuszy Polskich. Ukończyła też w ostatnim czasie kursy na Uniwersytecie Otwartym Uniwersytetu Warszawskiego: „Od Witkacego do net artu – polska sztuka awangardowa i współczesna” I „Szok i wzniosłość, czyli jak rozumieć sztukę współczesną?”. Do każdego projektu podchodzi z zapałem, energią i otwartą głową.

 

Sposób na   wybór   artystów?

Anna Irena Brzezińska współpracuje z artystami, których sztuka jest w stanie oddziaływać na jej emocje. Dopiero jeśli sztuka ją fascynuje, jeśli „działa”, pojawia się element inwestycyjny.

Założycielka SPOT W. doskonale wie, że w przypadku młodych, wschodzących artystów, będzie to inwestycja długoterminowa, ale jednocześnie taka, w którą warto wkładać swoją pracę. Wyszukuje artystów, którzy mają według niej potencjał twórczy – są kreatywni, otwarci i ambitni.